اهمیت لوگو در برند چیست ؟ لوگو نیاز هر برند | خاص لوگو

اهمیت لوگو در برند | خاص لوگو

لوگوی حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات برند شماست. بعضی از لوگوها دارای نماد و مفهوم قدرتمندی هستند که به‌راحتی در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند. این لوگو معرّف کسب و کار شماست. به‌طور مثال زمانی که لوگوی سیب گاز زده را می‌بینیم، به یاد شرکت اپل و محصولات آن می‌افتیم.

اهمیت لوگو در برند باعث می‌شود که اعتماد بیشتری در مشتریان شما ایجاد شود. اگر شما یک لوگوی عالی داشته باشید، مشتریان خاص و مرتبط با حوزه کاری‌تان را پیدا خواهید کرد.

در این مقاله می‌خواهیم از اهمیت لوگو در برند بگوییم و تأثیر لوگوی حرفه‌ای در برندسازی کسب و کار را بررسی کنیم. 

تفاوت لوگو و برندسازی 

بیشتر صاحبان کسب و کار این اشتباه را دارند که تصور می‌کنند لوگو همان برندسازی است. در صورتی که لوگو و برندسازی دو مفهوم متفاوت دارند. 

برندسازی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها گفته می‌شود که به واسطه آن، برند شما معرفی می‌شود؛ اما لوگو یا نشان‌واره، نشانه‌ای است که یک کسب و کار قصد دارد برند را به‌واسطه این نشانه، به مخاطبان نشان دهد. 

لوگو زیرمجموعه‌ی برندسازی قرار می‌گیرد. در واقع، بدون داشتن لوگو نمی‌توان برندسازی داشت. همین امر باعث می‌شود که اهمیت لوگو در برندسازی نمایان شود. در حقیقت یکی از ابزارهای لازم برای برندسازی، طراحی لوگو است. 

اهمیت لوگو در برند

همان‌طور که گفته شد، داشتن لوگو در برندسازی از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه، چند دلیل برای اهمیت لوگو در برند را به شما خواهیم گفت.

1. برای شما مخاطب جدید می‌آورد

شما هنگامی که لوگو داشته باشید و از یک لوگوی حرفه‌ای برای برندتان استفاده کنید، توجه بسیاری از مخاطبان جدید را به خود جلب کرده و می‌توانید نرخ تبدیل را بالا ببرید.

2. لوگو نشان می‌دهد شما خاص هستید

یکی دیگر از دلایل اهمیت لوگو در برند این است که کسب و کارتان را حرفه‌ای و خاص نشان می‌دهد. شما باید به مخاطبان نشان دهید که برندتان با دیگر رقبا متفاوت است. برای دستیابی به این هدف، باید از یک لوگوی خاص و حرفه‌ای استفاده کنید تا کسب و کارتان را رشد دهد.

همچنین اعتبارسازی با لوگو باعث می‌شود که مشتریان شما، تنها به‌واسطه مشاهده‌ی لوگوی برندتان، به شما اعتماد کرده و راحت‌تر شما را انتخاب کنند.

3. جذابیت بصری به همراه دارد

علاوه بر شناساندن برند به مخاطبان، نشان دادن تعهد و افزایش اعتماد در مشتریان، یکی دیگر از دلایل اهمیت لوگو در برند است. شما باید برای کسب و کارتان لوگویی زیبا و خاص طراحی کنید تا مشتریان را جذب کند. مهم‌ترین رکن برای جذابیت بصری هویت برند، استفاده از یک لوگوی حرفه‌ای است.

4. بهتر دیده می‌شوید

شما اگر بخواهید به‌طور دائم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت کنید، برای اینکه در ذهن مخاطب ماندگار شوید، باید از لوگو استفاده کنید. علاوه بر استفاده در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان از لوگو برای کارت ویزیت و تبلیغات و سربرگ اداری نیز استفاده کرد. همه این اهداف به واسطه داشتن یک لوگو محقق شده و باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان جدید خواهد شد.

5. بیشتر در معرض دید هستید

وقتی در خیابان قدم می‌زنید، کسب و کارها و فروشگاه‌هایی که از یک هویت بصری و لوگو استفاده کرده‌اند، توجه شما را بیشتر جلب می‌کنند. این امر به خاطر این است که جذابیت بصری بالا، باعث می‌شود لوگوی شرکت‌ها و برندها بیشتر در ذهن شما ماندگار بماند.

لوگو چه تأثیری بر خریداران می‌گذارد؟

استفاده از لوگو در برندسازی کسب و کارتان، بر نوع قضاوت مشتریان از برند و کالا یا خدماتتان تأثیرگذار است. یک لوگوی حرفه‌ای و خاص باعث می‌شود که مفاهیم اصلی کسب و کارتان را به مخاطب منتقل کند و به آن‌ها بگوید چقدر کسب و کار شما حرفه‌ای و متفاوت است. بنابراین باید سعی کنید لوگویی برای کسب و کارتان طراحی کنید که علاوه بر ایجاد اعتماد در مشتریان، با آن‌ها ارتباط عاطفی و احساسی نیز برقرار کند.

وب‌سایت تخصصی «خاص لوگو»، می‌تواند برای کسب و کار شما یک لوگوی حرفه‌ای و زیبا طراحی کند. اگر به لوگوی حرفه‌ای نیاز دارید، می‌توانید طراحی آن را به ما سپرده و از این طریق، به سفارش طراحی لوگو بپردازید.

 

آخرین مقالات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقدار پیشرفت:

فهرست مطالب