آموزش انتخاب رنگ سازمانی | چطور پالت رنگی برند خود را بسازیم؟ 🤔

آموزش انتخاب رنگ سازمانی | خاص لوگو

آموزش انتخاب رنگ سازمانی و داشتن رنگ سازمانی لوگو به طور مشخص، برای هر کسب و کار لازم است! برای ساخت لوگو برند و استفاده از یک پالت رنگ مشخص جهت انجام تبلیغات، از گروهی از رنگ های مرتبط با هم، مرتبط با آهنگ برند، هدف سازمان یا شرکت یا نهاد، استفاده می شود که طبق قوانین و اصول مربوط به روانشناسی رنگ ها، تاثیر آن ها بر مخاطبان ِ هدف و ایجاد یک حس صمیمانه در آنها است.

رنگ سازمانی واقعیتِ لوگو شما را در بین هزاران رقیب دیگر تعریف می کند؛ به طوری که وقتی مخاطب رنگ های انتخابی توسط شما را بعد از چند مرتبه تکرار در تبلیغی بدون آوردن لوگو یا نام سازمان یا کسب و کارتان می بیند، می تواند تشخیص دهد که این تبلیغ یا این معرفی مربوط به کدام سازمان و کدام برند است. پیشروی ِپله پله تا رسیدن به این مرحله که از آن سخن گفتیم، همان چیزی است که در یادگیری و آموزش انتخاب رنگ سازمانی حائز اهمیت است.

اعتبار سازی با لوگو

اعتبار سازی با لوگو در ایران

اعتبار سازی با لوگو در ایران تنها چند سال است که به طور جدی و خاص مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. در سالهای قبل تر بیشتر از اینکه روی یادگیری یا آموزش انتخاب رنگ سازمانی برای لوگو و تبلیغات مصور توجه شود، تمرکز و بودجه عمده بر روی نحوه تبلیغات و تعدد آن در کل کشور صرف می شد.

خوشبختانه امروزه بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها به اهمیت آموزش انتخاب رنگ سازمانی و اهمیت لوگو در برند و رنگ های انتخابی که هویتشان را اعلام می کند پی برده اند. آنها به خوبی متوجه شده اند که اولین گام برای در دست گرفتن احساسات مخاطب این است که به سراغ آموزش انتخاب رنگ سازمانی بروند، گروه سنی مخاطب را برای انتخاب رنگ سازمانی خود در نظر بگیرند و بدانند دقیقا چه پیام (هایی) دارند که قصد انتقال آنها به بیننده را دارند؛ نه طرح های پر زرق و برق، نه الگو های تکراری و نه تبلیغاتِ دهان پر کن و خسته کننده برای مخاطب و غیره.

آموزش انتخاب رنگ سازمانی بر اساس ذهنیت مخاطبان

باید بدانید که با توجه به آموزش انتخاب رنگ سازمانی و تاثیر رنگ ها به تنهایی یا وقتی کنار گروهی از رنگ های دارای هارمونی قرار می گیرند، به حدی روی افراد قوی است که می تواند آنها را به همکاری یا خرید محصول و یا استفاده از خدمات شما جلب کرده یا آنها را از همه ی این 3 حالت منصرف کند. به همین سادگی!

به طور کلی در یادگیری و آموزش انتخاب رنگ سازمانی باید بدانید که همه‌ی رنگ‌ها در گروه سرد یا گرم تقسیم بندی می شوند؛ رنگ های گرم آن دسته از رنگ هایی هستند که انرژی بیشتری به بیننده القا می کنند و رنگ های سرد آرامش را برای بیننده به ارمغان می آورند. اما شما باید به سراغ کدام گروه بروید؟ این انتخاب را می توانید بر اساس گام های زیر به راحتی انجام دهید:

گام اول در آموزش انتخاب رنگ سازمانی این است که بدانید برخی رنگ به صورت از پیش تعیین شده در ذهن همه ی ما هویت ِخاص خود را دارند؛ به عنوان مثال به خاطر به کار بردن رنگ سبز در سازمان ها، شرکت ها و نهاد هایی که به سلامت عمومی مربوط هستند، باعث شده است تا این رنگ به نمادی برای القای بهداشت و سلامت تبدیل شود. انتخاب رنگ پایه نیز باید بین رنگ های اصلی بر اساس ذهنیت از پیش ایجاد شده (مانند سبز) یا رنگ های دیگر که هنوز ماهیتی برای آنها به صورت عمومی شکل نگرفته است انجام شود.

لوگو

مثلا اکثر رنگ های خنثی ماهیت مشخصی ندارند، در دسته رنگ های گرم یا سرد نیز می توان این گروه رنگ ها را به آسانی یافت؛ به عنوان مثال به حدی که رنگ قرمز القا کننده انرژی و تحرک است، رنگ نارنجی یا زرد یا کرمی چنین هویت مستقلی ندارند. این جزئیات در آموزش انتخاب رنگ سازمانی به شما ذهنیت بهتری می دهند.

گام بعدی در آموزش انتخاب رنگ سازمانی انتخاب رنگ های بعدی در پالت رنگ سازمانی تان با توجه به رنگ اصلی است. در این مرحله شما می توانید از رقبای خود نیز کمک بگیرید و ببینید میزان تاثیر گذاری آنها روی مشتری با توجه به پالت رنگی ِانتخابی شان چه بوده است. سپس باید این رنگ های انتخابی را در هر نوع تبلیغ تصویری تان تکرار کنید تا مشتری به جای هر بار دیدن یک رنگ در تبلیغات یا معرفی خدمات/ محصولات تان همان گروه رنگ های آشنا را دیده و آنها را ناخودآگاه به سازمان و برندتان ربط دهد.

آموزش انتخاب رنگ سازمانی براساس پالت رنگ های اصلی

برای اینکه بدانید چطور انتخاب هدفمند تری برای رنگ لوگو و به طبع آن، تبلیغات تصویری تان در هر کجای ایران و جهان با آموزش انتخاب رنگ سازمانی داشته باشید، باید بدانید که چند پالت رنگ اصلی برای انتخاب رنگ سازمانی وجود دارد:

رنگ ها

  • رنگ های گرم

کلیه رنگ های گرم که در طیف رنگ های قرمز، زرد، نارنجی قرار می گیرند و احساسات مخاطب را به غلیان وادار می کنند در این دسته قرار می گیرند. من باب مثال، بسیاری از کسب و کارهایی که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت می کنند به سراغ این پالت رنگی می روند. بسیاری از شرکت هایی که فروشگاه آنلاین هستند نیز این طیف رنگی را انتخاب می کنند. هر چه ارتباط شما با مخاطب نزدیک تر باشد، رنگ های گرم برای سازمان تان مناسب تر است.

  • رنگ های سرد

رنگ های نقره ای، آبی، سبز، بنفش و غیره در این دسته جای می گیرند. بسیاری از برند های برای لوگو خود به سراغ رنگ های این پالت می روند چرا که نشانی از قدرت و اعتماد و آرامش است. کمپانی های تولید ماشین، یا تولید کننده دیوایس های هوشمند، بسیاری از بانک های خصوصی، تولید کنندگان پوشاک و غیره طرفداران استفاده از رنگ های این پالت هستند.

پالت رنگ سازمانی

یکی از موضوعاتی که صاحبان کسب و کار به اون توجه ویژه ای میکنن داشتن پالتی جذاب هست که اصول انتخاب پالت رنگ سازمانی :

  • زیبا شدن رنگ ها در کنار هم
  • مرتبط بودن از نظر روانشناسی رنگ
  • مرتبط بودن با شخصیت برند

هست که با رعایت این موارد میتونیم پالت رنگ جذابی رو داشته باشیم.

آموزش انتخاب رنگ سازمانی بر اساس هویت برند

تلاش کردیم تا به اینجا به شما کمک کنیم تا با آموزش انتخاب رنگ سازمانی بر اساس توجه به فاکتور های مختلف پالت رنگی خود را برای سازمان تان بسازید. شما می توانید با دریافت مشاوره از سوی خاص لوگو و سپردن سفارش لوگو به ما، شناختن مخاطب بر اساس گروه سنی، هدف و معیار هایتان برای به دست گرفتن بخشی از بازار، رقابت با رقبا، موقعیت جغرافیایی تان برای فعالیت و شعاری که برای برندتان خلق کرده اید، رنگ (های) سازمانی خود را خلق کنید.

آخرین مقالات

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقدار پیشرفت:

فهرست مطالب