لوگوی جدید پژو و بررسی دقیق آن ☑

لوگوی جدید پژو | خاص لوگو

لوگوی جدید پژو

هنگامی که از یک برند معتبر و شناخته شده صحبت میکنیم یعنی مراحل گوناگونی را پشت سر گذاشته تا به پختگی و معروفی امروز رسیده است. قطعا در این راه از تاثیرات لوگوی هر برند نباید غافل شد. شرکت پژو نیز از جمله برندهای خوشنام در صنعت خودروسازی جهان میباشد که با تغییرات فراوانی که در فرم، شکل و نشانش داشته، همچنان هویتش حفظ گشته است. سمبل نمادین این شرکت از همان ابتدا نقش یک شیر است که در تمامی لوگوهای طراحی شده ی آن قابل مشاهده می‌باشد. قطعا شرکت پژو با پرداختهای فراوان در زمینه قیمت طراحی لوگو سعی نموده است که با پیشرفت های امروزی لوگوی برند خود را زنده و پویا حفظ نماید. شاید برایتان جالب باشد که با سیر تغییرات لوگوی پژو در طول تاریخ بیشتر آشنا شوید. پس ادامه ی مقاله را از دست ندهید. 

تاریخچه طراحی و سیر تحول لوگوی پژو

متاسفانه مطالب زیادی در مورد برندهای بزرگ جهانی منتشر می گردد اما کمتر به تغییرات لوگوی یک محصول توجه شده و مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد. اما در ادامه نظر شما را به سیر طراحی های لوگوی خودرو سازی پژو جلب خواهیم کرد.

در سالهای نخست تاسیس شرکت پژو، نماد استفاده شده در لوگوی آن طرح یک شیر طلایی بر روی یک تیر بود که شیر را نماد قدرت و تیر را نماد سرعت معرفی می‌کرد.

ناگفته نماند که این لوگو با دو نماد شیر و تیر، تغییراتی را در زوایای مختلف تجربه می‌کرد. اما همچنان نام خود را تحت عنوان پژو یا (PEUGEOT) در بالای نشان حفظ می‌نمود.

در سال ۱۸۵۸ لوگو با دید پر رنگ تر و جزییات کمتر تغییر کرد اما همچنان بر شکل سابق خود استاد بود. این لوگو تا سال ۱۹۴۸ مورد استفاده قرار گرفت.

به ناگهان در سال ۱۹۴۸ سازندگان شرکت پژو تصمیم گرفتند تا یک تغییر بزرگ در لوگوی خود ایجاد نموده و به همین سبب شیر را برای بیان اقتدار بیشتر بر روی دو پا و ایستاده نمایان کردند. این شیر که با ظاهری افسانه ای و متشابه به اژدها طراحی شد تا سال ۱۹۶۰ با تغییرات اندک در طرح و رنگ پا بر جا ماند.

در سال ۱۹۶۰ لوگوی این شرکت به تصویر یک سر شیر در حال غریدن تغییر یافت اما با استقبال چندانی رو به رو شد، گمان برده شد شاید طراحی با تغییراتی کوچک مجدد اقتدار خود را باز یابد اما بر خلاف تصور ها در سال ۱۹۷۵ مجددا مجبور شدند از همان نماد شیر ایستاده در لوگو استفاده نمایند با این تفاوت که اندازه ی آن کوچکتر و در عوض نام تایپی شرکت بزرگتر و پررنگ تر بود. تا سال ۱۹۹۸ از این لوگو در نشان خودروها ی تولیدی این شرکت استفاده گشت. اما در اواخر همین سال رنگ لوگو و فرم ظاهری آن به رنگ آبی تغییر یافت و به شکل امروزی درآمد، که در عین سادگی، دارای پویایی و قدرت و وقار بود. این لوگو با سبک طراحی خودروهای این شرکت هماهنگ تر شد و در حال حاضر نیز با اندک تغییرات ساده، اقتدار خود را حفظ نموده است.

رونمایی از  لوگوی جدید پژو

شرکت خودروسازی پژو تصمیم دارد از لوگوی تازه طراحی شده ی خود در نسل جدید خودروی تولیدی اش رونمایی کند. این لوگو که تصویری از سر یک شیر بالغ، در حال غرش و به رخ کشیدن دندان هایش،  در زمینه ی سیاه را به نمایش میگذارد نشان از اوج گیری، پیشرفت و تکامل این کمپانی نسبت به رقبای دیگر خودرو سازش می‌باشد. البته این لوگو در سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۵ در زمینه ی سفید نیز به کار برده شد و اکنون بعد از گذشت سالها در طراحی خاص تر دوباره قرار است زینت بخش تولیدات خودروهای پژو شود.

دلایل موفقیت طراحی لوگوی پژو

هر برندی برای این که به دیگران معرفی شود نیاز به یک آرم یا لوگوی تجاری دارد. قطعا دستیابی به این معروفیت در اذهان سازندگان خودرو های پژو نیز فعال بوده است که تصمیم گرفتند لوگوی مخصوص به خود را طراحی نمایند.

اولین قدم انتخاب تصویر شیر بود که در شهر مورد فعالیتشان یا همان بلفورد همواره به عنوان نماد کیفیت مورد استفاده قرار می گرفت. البته هدف این لوگو علاوه بر القای کیفیت، بیان قدرت نیز بود.

دومین راز موفقیت لوگوی پژو در ثابت قدمی استفاده از تصویر شیر بود. با این که از بابت رنگ، مدل، قاب و غیره دستخوش تغییرات زیادی میشد اما هیچ گاه جایگاه شیر در لوگو تغییر نکرده است. نکته ی پایانی نیز برقراری ارتباط معنایی عمیق میان مخاطب و لوگوی این شرکت بود. تمام هدف سازنده در یک نگاه به نماد طراحی شده، برای مخاطب قابل فهم و درک بود. دلیل این امر نیز سادگی و بدون پیچیدگی آن می‌باشد.

مخاطب یک برند در اولین قدم از آشنایی، با لوگوی آن مواجه میشود و به واسطه ی همین لوگو است که میتوان در اذهان ماندگار شد. خودرو سازی پژو فرانسه کاملا به این اصل آگاه بود و به درستی نیز از آن بهره مند گشته.

سخن پایانی

هر کمپانی خودروسازی در جهان دارای یک نماد یا لوگوی مخصوص به خود است که علاوه بر تداعی نام شرکت، بیانگر اهداف و سیاستهای آن نیز هست. قطعا با مشاهده ی نماد یک شیر بر روی خودرو، درباره ی شیر سوال نخواهید پرسید و به یک باره نام پژو بر سر زبانتان خواهد آمد. این است اعجاز یک طراحی لوگوی خلاقانه که تا ابد بر ذهنها نقش خواهد بست. حتی اگر با گذشت زمان تغییراتی نیز در طراحی آن رخ بدهد. وب سایت خاص لوگو مفتخر است که با طراحی لوگوهایی منحصر به فرد و حرفه ای، برند تجاری شما را نیز تا همیشه جاودانه نماید. شما میتوانید برای طراحی لوگو در صنایع مختلف مربوط به خودرو از جمله حمل و نقل، فروشگاه، تعمیرگاه، کارواش، بیمه و غیره نیز از طراحان این مرکز درخواست یاری کنید.

 

آخرین مقالات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقدار پیشرفت:

فهرست مطالب