برندسازی با لوگو در ایران چرا باید انجام شود؟ + افزایش شهرت برند

برندسازی با لوگو در ایران | خاص لوگو

 برندسازی با لوگو در ایران

طراحی لوگو از عوامل بسیار تاثیر گذار در برند سازی یک نام تجاری است. لوگو در واقع به عنوان نمادی میباشد که کسب و کار به وسیله ی آن به دیگران معرفی میشود. شاید تصور کنید که هر لوگو با حتی ویژگی ضعیف و ارزان میتواند هدف شما را در برند سازی پیش ببرد اما کاملا در اشتباه هستید. یک لوگوی ضعیف علاوه بر این که نمیتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند، از لحاظ خلاقیت و جذابیت نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد. برای سفارش لوگو کاملا حرفه ای و خلاقانه لازم است به فرد یا مجموعه هایی رجوع کنید که دارای سوابق و اعتبار لازم در زمینه ی طراحی لوگو هستند.

مزایای برند سازی با لوگو در ایران

تاثیری که هر لوگو میتواند بر مخاطبان یک برند داشته باشد در قدرت آن نهفته است. به همین منظور است که صاحبان برندهای برتر دنیا، بر طراحی لوگوی مجموعه شان وسواس و دقت فراوان دارند.از دیگر مزایایی که لوگو برای یک برند به همراه دارد، تمایزی است که بین ما و رقبایمان ایجاد میکند. یک مخاطب میتواند لوگوی خاص برندتان را برای همیشه به خاطر بسپارد و به راحتی شما را از سایر رقبایتان شناسایی کند. مورد سومی که میتوان جزو ویژگی های لوگوی یک برند معرفی کرد مزیت بسیار بالای آن در زمینه ی تبلیغات و بازاریابی میباشد. بهترین طراح لوگو کسی است که بداند چگونه برای برند شما، یک لوگوی حرفه ای و با مفهوم بسازد.

تاثیر لوگو در فروش یک برند

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که میخواهید بدانید آیا لوگو میتواند تاثیری در فروش یک برند داشته باشد یا خیر؟

جواب این سوال خیلی سخت نیست، فقط کافیست برندهای معتبر را برای خود یادآوری کنید. قطعا لوگوی هر یک را نیز به یاد خواهید آورد و این است معجزه ی یک لوگو در ذهن مخاطب. هنگامی که نوشابه تهیه می کنید ناخودآگاه به سمت نام شناخته شده ای مانند کوکاکولا هستید تا برندی که نمیشناسید.

اگر بخواهیم تاثیرات لوگو را دسته بندی کنیم، میشود اینگونه بیان کرد که:

  •   وقتی مشتری به یک برند و لوگوی شناخته شده ی آن اعتماد کند، قطعا علاوه بر این که خود انتخاب میکند، به اطرافیان نیز پیشنهاد خواهد داد.
  •   قرار گرفتن در مرتبه ی فراتر از رقبایتان و بازار فروش آنها قطعا در گرو انتخاب یک لوگوی حرفه ای است.
  •   انتخاب یک لوگوی حرفه ای یعنی ارزش گذاری به کیفیت کارتان و در نهایت ارزش به مشتری.

حال که تاثیر لوگو در فروش یک برند آگاه شدید نوبت آن است که برای دریافت یک لوگوی اصولی و حرفه ای اقدام کنید.

تاثیر لوگو در برندسازی اینترنتی در ایران

هنگامی که یک شرکت یا سازمان بخواهد در فضای اینترنت به صورت قوی و حرفه ای ظاهر گردد، میتواند راه های زیادی را امتحان کند. یکی از این راه ها استفاده از لوگویی خاص برای معرفی برند تجاری اش است. امروزه به دلیل حجم زیاد وب گردان و استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها در این فضای آنلاین رونق بیشتری یافته است. به همین جهت نقش لوگو و طراحی مثبت آن، نیز پررنگ تر شده است.

نمونه هایی از برندسازی با لوگو در ایران

از جمله برندهایی که در ایران فعالیت دارند و لوگوی خاص آنها همواره در ذهن بسیاری نقش بسته است میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • لوگوی سایپا و ایران خودرو که به ترتیب توسط دو طراح حرفه ای، مرتضی ممیز و بیژن جناب طراحی شده اند.
  • لوگوی شرکت هواپیمایی هما که هنر دست ادوارد تیگران زهرابیان است.
  • لوگوی سازمان آتش نشانی و علامت استاندارد ایران  که طراحشان استاد ممیز است.

نتیجه گیری

از آن جایی که لوگو اولین موردی میباشد که مخاطب یک برند، میبیند، میتوان به نقش مهم و اثر گذار آن در برندهای مختلف که در حال رقابت با رقبای آن هستند، اشاره کرد. خیلی از افراد با دید هزینه به لوگو مینگرند، در حالی که اگه شاهد فواید آن در کسب و کارشان باشند، متقاعد می گردند که با طراحی لوگو یک سرمایه گذاری دائمی انجام داده اند. درخواست لوگو از یک طراح لوگوی حرفه ای یا یک مجموعه ی متخصص، نشان میدهد که تا میزان به کیفیت لوگو و محصولات خود اهمیت میدهید. خاص لوگو یک مجموعه ی حرفه ای با طراحان کاملا متخصص است که به شما کمک خواهد کرد، پیغام برندتان به خوبی به مخاطبان و مشتریان تان منتقل گردد. اگر سوالی برایتان پیش آمد در بخش نظرات بفرمایید.

 

 

 

آخرین مقالات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقدار پیشرفت:

فهرست مطالب