تحلیل لوگوی اپل و رازهایی که در مورد آن نمیدانید!

تحلیل لوگوی اپل | خاص لوگو

نقشی که یک لوگو در برند محصولی میتواند داشته باشد، شناساندن آن در سطح گسترده ی جهانی است. یک لوگو میتواند برای همیشه، یاد آور محصول و سازنده آن باشد. اگر صاحب یک کسب و کار هستید به شما پیشنهاد میکنیم که با سفارش لوگو به یک طراح خاص، برندتان را بر سر زبانها بیاندازید و از امتیازاتی که اهمیت لوگو در برند دارد استفاده نمایید. یک لوگوی جاودانه باید حتما زیبا، خاص و متمایز باشد و علاوه بر آن در ذهن مخاطب نیز تاثیر بصری ایجاد کند، به گونه ای که با دیدن آن در هر کجایی، نام شما به خاطر بیاورد. برای درک بهتر، در ادامه شما را با تحلیل لوگوی اپل از زوایای مختلف و داستان ایجاد ان بیشتر آشنا خواهیم کرد.  اپل یکی از لوگوهای معروف دنیا را دارد که نام ان از شکل ظاهری اش گرفته شده است. عده ی زیادی تصور میکنند که در پشت لوگوی اپل یک داستان نهفته است و بسیاری از افراد سعی میکنند که به هر منطقی که میتوانند به تحلیل لوگوی اپل بپردازند. در این مقاله سعی میکنیم که پرده از این راز برداریم، پس با ما همراه باشید.

داستانهای خاص در تحلیل لوگوی اپل

برخی معتقد هستند که داستان لوگوی اپل به آدم و حوا و سیب بهشتی بر میگردد. برخی دیگر آن را به انیشتین و راز سیب آن مرتبط میسازند و از جمله موارد دیگر میتوان به مسمومیت پدر علم کامپیوتر، آلن تورینگ و سیب گاز زده ی نزدیک جنازه ی وی اشاره کرد و بسیاری داستانهای دیگر. اما در واقع چنین نیست و طراح این لوگوی خاص، آقای راب جانوف خود در جواب کسانی که سعی میکنند به تحلیل لوگوی اپل بپردازند توضیح میدهد که زمانی که سعی داشتم این لوگو را طراحی کنم و سیب را انتخاب کردم، متوجه شدم که ممکن است در تصاویر شبیه هر میوه ی دیگر از جمله گیلاس نمایان شود. پس آن را به صورت گاز زده طراحی کردم تا مشخص گردد میوه ی لوگو، سیب است و هیچ داستانی برای آن وجود ندارد.

تحلیل لوگوی اپل و تاریخچه ی تشکیل آن

در ابتدای کار مشترک استیو جابز و استیو زنیاک، برای نام این شرکت صحبتهای زیادی انجام شد تا این که جابز به دلیل شغل قبلی خود که کارگری در یک باغ سیب بود، نام اپل را برگزید. پس از آن برای طراحی اولین لوگوی اپل، رونالد وین و استیو جابز اقدام کردند و لوگویی ساختند که برگرفته از تصویر و ذهنیت نیوتون، و اتفاق افتادن سیب بر روی سر وی بود. اما این لوگو به دلیل شلوغی و نا مفهوم بودن جزییات داخلی آن، چندان مناسب جلوه نکرد و برای تولیدات این شرکت جالب به نظر نرسید. سپس تصمیم بر آن شد که برای این که کیفیت نمایش رنگ در محصولاتشان نمایان گردد، سیب اپل را با توجه به الگوی رنگین کمان، رنگارنگ کنند. اما بعد از مدتی این طرح نیز مورد پسند واقع نشد تا این که اقای جانوف طرح جاودانه ی اپل را به روی کاغذ آورد و شد آن چه که الان در معرض دید ماست. ملاحظه کردید که با توجه به این که اپل یک شرکت بسیار معتبر جهانی است اما چندین لوگو برای وی طراحی شد تا به شکل خاص امروز درآمد.

رابطه ریاضی با تحلیل لوگوی اپل

محض اطلاعات دقیق تر شما لازم میدانیم بیان کنیم که لوگوی سیب گاز گرفته شده ی اپل تحت تاثیر دنباله ی فیبوناتچی است. شاید بخواهید بدانید این دنباله چه چیزی را بیان میکند، جملات این دنباله به صورت،یک،  یک، دو، سه، پنج، هشت و … میباشد و تحلیل آن به این صورت است که دو جمله ی ابتدایی برابر یک، از جمله ی سوم، حاصل مجموع دو جمله ی قبل است. اگه این دنباله به تصویر کشیده شود بیشتر متوجه این رابطه خواهید شد.

یکی دیگر از شرکتهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت چشم گیر دارد، شرکت آمازون است. نام آن برگرفته از جنگل آمازون و موسس آن جف بزوس میباشد. در تاریخچه ی لوگوی آمازون آمده است که ابتدا یک پیکان حرف A تا Z را در نام لوگو به یکدیگر متصل میساخت اما تغییر های لوگوی آمازون در اخرین مرحله، این گونه مصوب شد که پیکان جای خود را به لبخند بدهد. تحلیل این لوگو نیز وجود هر کالایی از  a تا z در  این شرکت نامدار است که به راحتی در اختیار مشتری قرار دارد و آن لبخند هم نشان از رضایت همین مشتریان میدهد.

 

نتیجه گیری

قطعا ما در تجارت خود به دنبال لوگویی هستیم که بیان گر شخصیت و خاص بودن برندمان باشد. هر فرد عادی قادر نیست این چنین مواردی را طراحی کند. قطعا شرکتهای حرفه ای با طراحان متخصص برای این امر نیاز میباشند. شرکت خاص لوگو، با سابقه ی کاری حرفه ای و دارا بودن نمونه کارهای بسیار خاص، همواره میتواند طراحی لوگوی شما را به بهترین شکل آماده سازد. از طریق وب سایت خاص لوگو میتوانید از نمونه طراحی های ما دیدن فرمایید.

 

آخرین مقالات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقدار پیشرفت:

فهرست مطالب