5 نکته کلیدی در رابطه با طراحی لوگو موفق

طراحی لوگو | خاص لوگو

طراحی لوگو شاید در ابتدا امر مهمی بنظر نرسد؛ اما با گذشت زمان اهمیت خود را نشان می‌دهد. از گوگل گرفته تا مک دونالد، همه آن‌ها را با لوگو خاص‌شان می‌شناسند. لوگوها بسیار آسان‌تر از اسم شرکت یا برند، در ذهن مشتریان باقی می‌مانند؛ چرا که حافظه تصویری افراد قوی‌تر است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بدون خواندن نام یک برند و فقط با دیدن لوگو آن، آن را شناخته باشید. این کاملاً طبیعی است که با دیدن لوگویی از یک سیب گاززده، به یاد برند اپل بیفتید.

با افزایش کسب و کارهای اینترنتی، لوگوها ارزشی دوچندان پیدا کرده و شرکت‌های زیادی برای این کار پدید آمدند. از یک شرکت طراحی لوگو انتظار می‌رود تا لوگوهایی یونیک و خلاقانه طراحی کند. برای سفارش لوگو خاص خود، می‌توانید به سایت خاص لوگو مراجعه کنید. به شما اطمینان می‌دهیم که خاص لوگو به عنوان یک شرکت لوگو، هرگز مشتریانش را ناامید نکرده و همیشه آن‌ها را با طرح‌های جدید و خلاقانه‌اش، شگفت‌زده می‌کند. در ادامه این مطلب شما را با 5 نکته کلیدی در رابطه با طراحی لوگو موفق آشنا می‌کنیم.

 

طراحی لوگو | خاص لوگو

چرا از لوگو استفاده می کنیم؟

طراحی لوگو، ارتباط مستقیمی با شناخته شدن برند، شرکت، سازمان یا اسم دارد و از این رو سفارش لوگو بسیار با اهمیت است. طراحی لوگو حرفه‌ای، کاری است که شرکت‌های کمی از پس آن بر می‌آیند؛ چرا که از یک لوگو حرفه‌ای انتظار می‌رود تا احساساتی نظیر اعتماد و وفاداری را در مشتریان تحریک کند. از آنجایی که لوگو در تمام نقاط یک کسب و کار یا شرکت به چشم می‌خورد، باید در طراحی آن دقت زیادی خرج داد.

به عنوان یک مثال می‌توان به لوگو پیتزا فروشی اشاره کرد. این لوگو در تابلو، ظروف، منو، جعبه پیتزا و حتی پلاستیک‌های آن خود را نشان می‌دهد. قبل از ورود به مغازه و خواندن اسم پیتزا فروشی، مشتری با لوگو مواجه خواهد شد. طراحی لوگو به حفظ هویت و استحکام یک شرکت یا مجموعه، کمک می‌کند. قانونی نانوشته وجود دارد که لوگو باید همیشگی و جذاب، جالب و مناسب باشد.

5 قانون اصلی در طراحی لوگو

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه یک لوگو شاهکار خلق می‌شود؟ چه چیزی سبب می‌شود که لوگویی مانند اپل یا بنز، سالیان سال در ذهن مردم باقی بماند؟ عوامل زیادی در ساخت یک لوگو فوق‌العاده نقش دارند. در ادامه شما را با 5 قانون اصلی در طراحی لوگو حرفه‌ای آشنا می‌کنیم.

خلاقانه و اصیل‌ بودن Originality))

یک لوگو تقلیدی هرگز نمی‌تواند بر یک لوگو اصیل و تک پیروز شود؛ به همین دلیل است که برای طراحی لوگو به شما توصیه می‌کنیم تا از دیگر لوگوها تقلید نکرده و حتی الهام نگیرید. از آنجایی که لوگوی هر شرکت یا سازمان، فقط در همان مجموعه استفاده می‌شود، باید کاملاً تک و بدون تشابه به دیگر لوگوها باشد. در صورت وجود کوچک‌ترین تشابه میان لوگو شما و دیگر لوگوها، مشتریان به سرعت به یاد لوگو اصلی می‌افتند. طراحان لوگو، پیش از طراحی هر نوع لوگو و حتی در زمان طراحی لوگو رایگان، باید تمام لوگوهای موجود در آن حوزه را مشاهده کرده و مورد بررسی قرار دهند.

ساده و بی‌ زمان بودن Timelessness & Simplicity))

ساده بودن لوگو، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان طراحی لوگو به آن دقت داشته باشید. سادگی لوگو باید به حدی باشد که بیننده با یک نگاه، بتواند تمام اجزاء تشکیل دهنده آن را تشخیص داده و مفهمومش را درک کند. به طور معمول، لوگوهای پیچیده و پرجزئیات، خیلی زود بیننده را گیج و خسته کرده و توجه آن‌ها را جلب نمی‌کند. از طرفی، لوگوها را در اندازه‌های مختلف و مناسب با پلتفرم‌های متنوع طراحی می‌کنند؛ لوگویی پرجزئیات، در اندازه کوچک به خوبی دیده نشده و نمی‌توان مفهوم آن را درک کرد.

طراحی لوگو باید به صورتی باشد که در گذر زمان، خسته کننده نباشد و از مد نیفتد. اصطلاحاً می‌گویند که یک لوگو خوب، لوگویی بی‌زمان است. توجه داشته باشید که برندها می‌خواهند سالیان سال از این لوگو به عنوان نماد و معرف خود استفاده کنند. طراحی لوگو حرفه‌ای به گونه‌ای است که پس از گذشت سالیان زیاد، لوگو هنوز هم باید برای بینندگان جذاب باشد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که لوگوی برند بنز، 100 سال سن دارد! درست است که در طی گذر زمان این لوگو تغییرات کوچکی را تجربه کرده اما کلیت آن ثابت مانده است. برای دیدن یک نمونه از لوگو‌های ساده و بی‌زمان، می‌توانید طرح لوگو برای مزون را مشاهده کنید.

به‌ یادماندنی‌ بودن Memorability))

شاید شرکت‌های زیادی وجود داشته باشند که با شعار طراحی لوگو رایگان، مشتریان را به خود جذب کنند؛ اما به شما اطمینان می‌دهیم که لوگوهای آن‌ها امتیاز به یادماندنی بودن را ندارند. طراحان برای طراحی لوگو حرفه‌ای به دنبال لوگویی هستند که پس از یک بار دیده شدن، در ذهن بیننده نقش ببندد. به زبان دیگر می‌توان گفت که هدف اصلی وجود لوگو، باقی ماندن در خاطره‌ها است. به همین دلیل است که به طراحی لوگویی ساده اصرار می‌ورزیم؛ طراحی ساده لوگو سبب می‌شود تا راحت‌تر در ذهن مشتریان باقی مانده و به آسانی فراموش نشود.

چند منظوره‌ بودن Versatility))

در زمان طراحی لوگو باید توجه داشت که این لوگو قرار است تا در اندازه‌های مختلف و روی سطوح متفاوت به کار برود. از بیلبوردی در بزرگراه گرفته تا در گوشواره و روان‌نویس از لوگوها استفاده می‌شود. در برخی مواقع این لوگو را به صورت افقی یا عمودی در کنار لوگو دیگر رقبا قرار می‌دهند. طراح لوگو باید پیش از ساخت لوگو، تمام این موارد را مدنظر قرار داده و لوگویی مناسب این شرایط طراحی کند.

لوگوهای چند منظوره، مقیاس‌پذیر هستند. این قابلیت سبب می‌شود تا بتوان به راحتی لوگو را به اندازه‌های دلخواه، تبدیل کرد. به طور معمول برای طراحی لوگو از نرم‌افزارهای طراحی وکتور و ایلوستریتور استفاده می‌شود؛ چرا که می‌توان با استفاده از این نرم‌افزارها، بدون پایین آمدن کیفیت، تصویر را بسیار کوچک یا بزرگ کرد.

تناسب و تقارن داشتن Balance))

حتماً تا به حال کلمه نسبت طلایی را شنیده‌اید. به طور خلاصه این عبارت به علاقه مغز ما به یافتن تقارن در همه چیز اشاره می‌کند. انسان به صورت ناخودآگاه از نظم خوشش می‌آید و در بسیاری از مواقع با پیدا کردن تقارن در چیزها، آن‌ها را زیبا طلقی می‌کند. زمانی که در طراحی لوگو، اصول تناسب و تقارن رعایت شود، لوگویی طبیعی‌تر حاصل می‌شود. مغز با دیدن تقارن در لوگو، آن را دوست خواهد داشت و احتمال ذخیره آن در حافظه، افزایش می‌یابد. به طراحان لوگو پیشنهاد می‌شود تا با بررسی اصول و قوانین روان‌شناسی، به طراحی لوگوهایی که با معیارهای مغز راحت‌تر هماهنگ می‌شوند، بپردازند.

یکی دیگر از علایق مغز ما، کامل کردن اشکال و طرح‌هایی است که در کنار هم و در یک مجموعه قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، اگر در یک لوگو اشکال و حروف در کنار هم قرار بگیرند، افراد علاقه دارند تا آن‌ها را به صورت یک شکل واحد در نظر بگیرند.

 

طراحی لوگو | خاص لوگو

نکاتی مهم که پیش از طراحی لوگو باید آن ها را بدانید!

قبل از آغاز هر طراحی لوگو، نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. بررسی این موارد به شما کمک می‌کند که در طراحی لوگو مورد نظر خود به مشکل برخورد نکنید.

  • آشنایی با مشتری همه چیز است! پیش از آغاز طراحی لوگو، درباره مشتری خود و زمینه کاری آن‌ها تحقیق کنید.
  • خلاقیت واقعی روی کاغذ رقم می‌خورد! ایده‌های خود را روی صفحه‌های مختلف کاغذ بکشید.
  • نمادگرایی، تمایز و سادگی را اصل کاری خود قرار دهید.
  • در صورتی که مشتریتان شغلی محلی و کوچک دارد، در طراحی لوگو آن از طرح‌های انتزاعی استفاده نکنید.
  • از نرم‌افزاری که با آن راحت هستید برای اصلاح طرح‌های خود در کامپیوتر استفاده کنید.
  • پس از ارائه طرح پیشنهادی خود به مشتری، درباره ایده‌های پشت این طرح به او توضیح دهید.
  • نقد سازنده، پله طرقی شما است! با اشتراک‌گذاری طرح‌های خود در بازار نمونه، با نقاط قوت و ضعف آن‌ها آشنا شوید.
  • پس از اتمام کار، طرح نهایی خود را در فرمت وکتور قرار داده و آن را مقیاس‌پذیر کنید.
  • در زمان نهایی کردن کار، نام تجاری شرکت مشتری را به کار ببرید.
  • تغییرهای ظریف و جزئی را دست کم نگیرید! همین تغییرهای کوچک هستند که کار شما را بی‌نقص نشان می‌دهند.
  • به مشتری، حق انتخاب بدهید! پروژه خود را به صورت مجموعه‌ای از طرح‌های مختلف و آیکون‌های کاربردی در اختیار او قرار دهید.

قوانین طراحی لوگو

برای طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای قوانینی وجود دارد که رعایت آن‌ها به افزایش کیفیت لوگو کمک می‌کند. بررسی این قوانین به ما نشان می‌دهد که به چه مواردی باید بیشتر توجه کرده و چه مواردی اهمیت کم‌تری دارند.

1.    بررسی سایت های هنری و طرح های مختلف

منابع زیادی برای الهام گرفتن در طراحی لوگو وجود دارد؛ اما ما به شما توصیه می‌کنیم که برای این کار، به سراغ منابع خاص بروید. سایت‌هایی نظیر لوگو گالا و وب سایت‌های مشابه آن، معدنی مناسب برای طراحی لوگو حرفه‌ای هستند. برای طراحی یک لوگو فوق‌العاده و شاهکار، می‌توانید از سایت‌های هنری، مثل دویانت آرت هم کمک بگیرید. با بررسی لوگوهای مشابه در زمینه شغلی مشتریتان، به نکات مشترک، تفاوت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها پی خواهید برد.

برای این کار تنها لازم است تا عبارت Logo Design inspirations را وارد موتور جستجو کرده و سپس معادل انگلیسی موضوعی که به دنبالش هستید را در ادامه وارد کنید. برای دیدن نمونه طراحی لوگو دامپزشکی، می‌توانید از سایت خاص لوگو دیدن کنید. این تیم متخصص با داشتن دو سال سابقه در زمینه طراحی لوگو، بهترین خدمات ممکن را به مشتریانشان ارائه می‌کنند.

2.    خلاقیت خود را نشان دهید!

برای طراحی لوگو رایگان، به طور معمول مراحل یکسانی طی می‌شود. این مراحل عبارتند از:

  • مختصر و مفید: به خواست مشتری توجه کرده و بدون اضافه کردن چیزی، آن را به لوگو تبدیل کنید.
  • جستجو و تحقیق: با زمینه کاری مشتری خود، تاریخچه آن، اهداف کاری و رقبایش، آشنا شوید.
  • منابع: از تمام لوگوهای موجود در زمینه کاری مشتریتان دیدن کرده و آن‌ها را بررسی و مقایسه کنید.
  • ادراک و فهم: مطمئناً در حین بررسی لوگوهای دیگر، ایده‌هایی بدست می‌آورید. حال زمان آن رسیده که با استفاده از آن ایده‌ها، طراحی لوگو را آغاز کنید.
  • انعکاس: پس از اتمام کشیدن طرح اولیه، قدری به خود استراحت دهید. از زوایای مختلفی به طرح خود نگاه کرده و ایده‌هایتان را پرورش داده و قدری جزئیات اضافه کنید.
  • ارائه: حال زمان آن رسیده که حاصل تلاش‌هایتان را به مشتری ارائه کرده و در صورت نیاز، به اصلاح نواقص آن بپردازید.

3.    قیمت گذاری روی لوگو

قیمت‌گذاری روی طراحی لوگو حرفه‌ای، کاری است که نیاز به مهارت دارد. قیمت ثابتی برای لوگو وجود ندارد و این مسئله از مشتری تا مشتری متفاوت است. در زمان قیمت‌گذاری باید به مواردی نظیر زمان،انرژی و منابع مورد استفاده برای تحقیق و طراحی لوگو، توجه داشته باشید. پیشنهاد می‌شود که پیش از قیمت‌گذاری روی لوگویی که طراحی کرده‌اید، لیستی از معیارهای تاثیرگذار بر قیمت داشته باشید و مطابق با پروژه، آن‌ها را کم یا زیاد کنید.

4.    از آموختن از دیگران، نترسید!

برای تبدیل شدن به یک متخصص در هر زمینه‌ای، همیشه باید در حال آموختن بود. در دنیای طراحی لوگو به گشت­و­گذار بپردازید و رقبایتان را بررسی کنید. آشنایی با روش آن‌ها برای طراحی لوگو حرفه‌ای، به شما کمک می‌کند تا سطح کار خود را بالا برده و پیشرفت کنید. مشاهده نمونه کارهای برند خاص لوگو، می‌تواند برای شما مفید باشد.

5.    بازار هدف خود را بشناسید!

با طراحی لوگو، شما در حقیقت بخشی از عوامل گسترش آن برند خواهید بود. باید بدانید که بازار هدف شما، چه کسانی هستند. هر رنج سنی و قشر جامعه، درک خاص خود را از لوگوها دارد و طراحی لوگو برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است. با تحقیق در این رابطه، می‌توانید با طرز فکر و عقاید بازار هدف خود آشنا شده و لوگویی مناسب آن‌ها طراحی کنید. یک لوگو خوب، باید بتواند به سرعت با بازار هدفش ارتباط برقرار کرده و مفهموم خود را انتقال دهد.

6.    درباره جزییات برند فکر کنید

زمان مناسبی را برای تفکر درباره طراحی لوگو قرار دهید تا نتیجه حاصل، اثری شاهکار باشد. از هر منبع ممکن نظیر تاریخچه‌ها، داستان‌ها و آمار در رابطه با برند مشتری خود، استفاده کنید تا دیدی کامل به موضوع داشته باشید. در صورت وجود لوگو قبلی، دلایل ناکارآمدی و شکست آن را استخراج کنید. با تهیه یک چک لیست از بایدها و نبایدها، مراقب باشید تا چیزی را از قلم نیندازید.

7.    سئوال بپرسید

به عنوان یک منبع اطلاعات، مشتری را فراموش نکنید! از سئوال کردن نترسید! گاهی ممکن است که جواب آن‌ها مبهم باشد؛ هیچ اشکالی ندارد اگر از آن‌ها بخواهید که منظور خود را بیشتر توضیح دهند. دست‌پاچه نشده و خونسردی خود را حفظ کنید. طرحی ساده، واضح و در عین حال گویا برای انتقال مفهوم به کار ببرید. یکی از نکاتی که باید در زمان برخورد با مشتری به یاد داشته باشید این است که شما طراح هستید! نگذارید که مشتری کار و پروژه را به شما دیکته کند. اجازه دهید که مشتری، تفسیر و انتظارات خود را در رابطه با لوگو با شما درمیان بگذارد؛ سپس انتظارات او را برآورده کنید.

8.    نقشه ای ذهنی داشته باشید!

برای داشتن یک روند طراحی لوگو منظم و کامل کردن پروژه، به نقشه ذهنی نیاز خواهید داشت. با استفاده از این روش، به افکار خود نظم بخشیده و کارهای خود را بر اساس اولویت آن‌ها انجام می‌دهید. از طرفی، کمک گرفتن از نقشه ذهنی به شما کمک می‌کند تا تصاویر را راحت‌تر با یکدیگر ترکیب کرده و ایده‌هایتان را هماهنگ کنید.

9.    انتخاب ترکیب رنگی مناسب

آیا با روانشناسی رنگ‌ها آشنایی دارید؟ مغز انسان به صورت ناخودآگاه با دیدن هر رنگ، برخی احساسات و افکار را تجربه می‌کند. شما با کمک گرفتن از این مطلب می‌توانید پیام خود را با طراحی لوگو و استفاده درست از رنگ‌ها، به بیننده انتقال دهید. رنگ‌ها را دست کم نگیرید! انتخاب رنگ می‌تواند به لوگو شما روح و شخصیت ببخشد. به عنوان مثال از رنگ‌های روشن برای جلب توجه افراد استفاده می‌شوند. مراقب باشید که در این زمینه زیاده‌روی نکنید؛ چرا که رنگ‌های بسیار روشن، توجه بینندگان را منحرف خواهند کرد. استفاده از رنگ‌های خنثی هم چنین تاثیری دارد. در صورت استفاده مناسب، به لوگو ظاهری جذاب می‌دهد؛ اما در صورت استفاده بیش از حد، طرح را از نظرها پنهان خواهد کرد.

از رنگ‌ها فقط برای زیبایی یا مورد علاقه مشتری بودن استفاده نکنید. همانطور که اشاره کردیم، هر رنگ، پیام خاصی را انتقال می‌دهد. از جمله پیام رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمز: جذاب،بلد،مهیج،انرژی‌بخش
  • زرد: خوش‌بینانه،آفتابی،مبتکرانه
  • سبز: ارگانیک،طبیعی،رشد،راستگویی
  • نارنجی: صمیمی،خلاق،شاد
  • آبی: آرامش‌بخش،اعتماد،حرفه‌ای
  • صورتی: وسواسی،بامزه
  • بنفش: اشاره‌کننده، معنوی،برتری
  • قهوه‌ای: روستایی،تاریخی،تنومند
  • سفید: پاک،تمیز،ساده
  • سیاه: قوی،برجسته،معتبر

10.    از ترکیب رنگ ها و فونت های مختلف استفاده کنید

تمام تمرکز خود را خرج یک طرح نکنید. در طراحی لوگو رایگان، باید توجه خود را میان چندین طرح تقسیم کرده و گزینه‌های زیادی را برای انتخاب کردن مشتری فراهم کنید. زمانی که چندین گزینه را پیش‌ روی مشتری باشد، می‌تواند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد. از طرفی شاید مشتری ترجیح دهد تا چند جزء از یک طرح را با طرحی دیگر ترکیب کرده و نتیجه بهتری را رقم بزند. حتی در صورتی که فکر می‌کنید به طرحی که مد نظرتان بوده رسیده‌اید، باز هم ترکیبات دیگر رنگ و فونت را امتحان کنید؛ شاید نتیجه این کار شما را شگفت‌زده کند!

 

طراحی لوگو | خاص لوگو

تمایز از زیبایی مهم تر است!

اگر زمانی در طراحی لوگو رایگان، مجبور شدید تا میان یک لوگو زیبا و یک لوگو متمایز یکی را انتخاب کنید، لوگو متمایز را انتخاب کنید. فراموش نکنید که هدف ما از خلق لوگو، متمایز بودن از دیگر برندهای رقیب است. در صورتی که لوگو زیبا و جذاب شما، بیننده را به یاد برندهای دیگر بیندازد، در حقیقت دارید برای رقبایتان تبلیغ می‌کنید! در صورتی که لوگوهای معروفی نظیر اپل و مک دونالد را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این لوگوها با گذر زمان ساده‌تر شده‌اند. در گذشته لوگو این برندها بسیار رنگارنگ و پر جزئیات بود؛ اما حالا مدام به سمت سادگی پیش می‌رود؛ چرا که تمایز بر ظاهر، تقدم دارد!

بهترین نرم افزارها برای طراحی لوگو

در عصر دیجیتال، بسیاری از فعالیت‌ها با نرم‌افزارهای مختلف انجام می‌شود. طراحی لوگو رایگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. چه قصد طراحی گرافیک داشته باشید و چه خلق یک لوگو جدید، باید از انواع نرم‌افزارها برای این کار کمک بگیرید. به طور کلی، نرم‌افزارها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول برنامه‌هایی هستند که مناسب افراد مبتدی بوده و دسته دوم برای فعالیت افراد حرفه‌ای ساخته شده‌اند. برنامه‌های دسته اول، طرح‌ها و الگوهایی از پیش تعیین شده را در اختیار افراد قرار داده و سپس مرحله به مرحله، آن‌ها را در رسیدن به لوگو دلخواهشان، راهنمایی می‌کنند. از طرفی در برنامه‌های دسته دوم، صفر تا صد طراحی لوگو حرفه‌ای، توسط خوده شخص انجام می‌شود.

ادوبی ایلاستریتورAdobe Illustrator) )

مقیاس‌بندی لوگوها در ادوبی ایلاستریتورAdobe Illustrator) ) کاری بسیار آسان به شمار می‌رود. در این نرم‌افزار می‌توانید با استفاده از ابزار تایپ و اضافه کردن نوشتار، متن دلخواه خود را به لوگو اضافه کنید. از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به قابلیت اضافه کردن افکت، مدیریت استایل‌ها و ادیت کاراکترهای تکی اشاره کرد.

کورل دراو CorelDRAW))

کورل دراو CorelDRAW))، یک برنامه ویرایش­برداری است که امکانات بی­نظیری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. می‌توانید از حالت نقاشی سیمتری (Symmetry) این نرم‌افزار برای ایجاد طرح‌های متقارن، اشکال ساده و افکت‌های رنگارنگ استفاده کنید. افزودن سایه‌های وکتور به اشیاء و متن‌ها، با استفاده از قابلیت بلاک شدو (Block Shadow)، دیگر کار سختی نیست. از دیگر امکانات کورل دراو می‌توان به قابلیت کار بر روی گرافیک، تصاویر، طرح‌های کلی و ترسیم‌ها اشاره کرد.

افینیتی دیزاینرAffinity Designer) )

افینیتی دیزاینر Affinity Designer))، درست همانند اسمش بی‌حد و مرز است! این برنامه می‌تواند به سادگی از تمام فرمت‌های اصلی، پروفایل‌هایICC  و صفحه نمایش‌های محدوده وسیع، پشتیبانی کند. با کمک گرفتن از ابزار قلم این نرم‌افزار، می‌توانید از منحنی‌هایی فوق‌العاده در طراحی لوگو حرفه‌ای استفاده کنید. افینیتی دیزاینر، اشکال زنده زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که می‌توان آن‌ها را مطابق خواست و علاقه خود، تغییر داد.

 

طراحی لوگو | خاص لوگو

بررسی لوگوهای معروف

چه چیزی باعث شده تا برخی لوگوها، سالیان سال در ذهن مردم باقی بمانند؟ راز موفقیت لوگوهای معروف چیست؟ چه چیزی باعث ماندگاری آن‌ها شده است؟ در ادامه به پاسخ این سئوال می‌پردازیم.

والت دیزنی

لوگو والت دیزنی، یکی از معروف‌ترین لوگوهایی است که تمام ما بارها با آن برخورد داشته‌ایم. زمانی که به این لوگو دقت کنید، متوجه خواهید شد که از دو بخش نام برند و یک قصر تشکیل شده است. نام این برند با امضای شخص والت دیزنی رسم شده است. همانطور که می‌دانید، اکثر انیمیشن‌های ساخت این کمپانی، حول محور پرنسس‌هایی می‌گردد که به قصر می‌روند؛ گاهی هم از قصر دزدیده می‌شوند! قصری که در لوگو وجود دارد، ساختاری فانتزی دارد که کاملاً با قصه‌هایی که والت دیزنی روایت می‌کند، همخوانی دارد. از طرفی با دیدن این لوگو به یاد دیزنی لند هم می‌افتیم. شگفت‌انگیز است که تمام این اطلاعات، فقط از طریق دو آبجکت به بیننده منتقل می‌شود!

شرکت آمازون Amazon))

لوگو برند آمازون، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، از اسم آمازون و یک فلش نارنجی رنگ تشکیل شده است. شاید برای شما جالب باشد که همین فلش نارنجی رنگ و ساده، چه معانی خواهد داشت. اگر توجه کنید، متوجه خواهید شد که این فلش از حرف A شروع شده و به حرف Z ختم می‌شود؛ از این امر می‌توان برداشت کرد که آمازون می‌تواند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در اختیار شما قرار دهد! این فلش به یک لبخند هم شباهت دارد که در سمت چپ، انحنای بیشتری به خود می‌گیرد. می‌توان برداشت کرد که به طور غیرمستقیم، به شادی مشتریانی که از این فروشگاه خرید می‌کنند، اشاره دارد.

 

سخن پایانی

حال که در طی این مقاله با اصول و نکات طراحی لوگو حرفه‌ای آشنا شدید، می‌دانید که این کار را باید به متخصصانش سپرد. گروه خاص لوگو، گروهی متشکل از کارشناسانی ماهر است که لوگو سفارشی مشتری را با خلاقیت و کیفیت کامل، طراحی می‌کنند. برای ثبت سفارش لوگو، می‌توانید از سایت خاص لوگو دیدن کرده و از کارشناسان آن مشورت بگیرید. فراموش نکنید که طراحی لوگو به صورت رایگان، هرگز با کار طراحان ما قابل مقایسه نیست.

آخرین مقالات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقدار پیشرفت:

فهرست مطالب